Žádost o zasílání oznámení o zvýšení důchodu v listinné podobě
Váš prohlížeč - MS Internet Explorer #version# - již nepatří mezi podporované prohlížeče. Doporučujeme přejít na některý jiný prohlížeč, podrobnosti najdete v prohlášení o přístupnosti.
Žádost o zasílání oznámení o zvýšení důchodu v listinné podobě
Tiskopis slouží k uplatnění žádosti klienta o zasílání oznámení o zvýšení důchodu v listinné podobě, které je zpoplatněno dle ceníku České pošty, s.p. Podle ust. § 86a zákona č. 582/1991 Sb. je povinen tyto náklady ČSSZ uhradit poživatel důchodu.
Žádost o zasílání oznámení o zvýšení důchodu v listinné podobě musí být podána nejpozději ve lhůtě 3 měsíců valorizaci předcházejících, tj. nejpozději do 30. září při lednové valorizaci. Bude-li uplatněna později, žádost o zaslání zpoplatněného listinného valorizačního oznámení se bude vztahovat až k valorizaci nadcházející. Vyplněný a podepsaný tiskopis může příjemce vypláceného důchodu odeslat elektronicky, případně vlastnoručně podepsaný tiskopis doručit osobně nebo poštou kterékoliv OSSZ.
Oznámení o zvýšení důchodu v listinné podobě bude současně možné získat bez poplatku při osobní návštěvě kterékoliv OSSZ. Pokud příjemce důchodu disponuje datovou schránkou, bude oznámení o zvýšení důchodu doručeno do jeho datové schránky bez poplatku. Pokud datovou schránku zřízenou nemá, ale disponuje tzv. elektronickou identitou, může se s oznámením seznámit prostřednictvím elektronické aplikace ePortálu ČSSZ, https://eportal.cssz.cz/.
Žádost o zvýšení důchodu v listinné podobě je možné kdykoliv vzít zpět, pro tento úkon není předepsán konkrétní tiskopis. Pokud bude zpětvzetí žádosti doručeno ČSSZ do 31. srpna daného kalendářního roku, v lednu následujícího roku již písemné oznámení o valorizaci neobdržíte.
Přihlaste se a vyplňte snadněji
Pokud jste se přihlásil/a, údaje registrované o Vaší osobě budou po otevření tiskopisu vyplněny automaticky.
Přihlaste se