Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání)

Zaměstnavatel má (dle § 94 zákona č. 187/2006 Sb.) povinnost oznámit den nástupu zaměstnance do zaměstnání, které mu založilo účast na pojištění, a den skončení doby zaměstnání se zaměstnancem.

Tiskopis může zaměstnavatel využít pro splnění zákonné povinnosti zaměstnavatele k hlášení změn údajů zaměstnance a k hlášení případných oprav údajů, které byly na přihlášce zaměstnance uvedeny chybně.

Další informace k vyplnění tiskopisu najdete na záložce Doplňující informace.

Pro vyplnění tiskopisu není nutné přihlášení. Pokud jste se přihlásil/a, údaje registrované o Vaší osobě budou po otevření tiskopisu vyplněny automaticky.

  1. Pomocí tlačítka Vyplnit tiskopis otevřete tiskopis. Tiskopis se zobrazí v nové záložce prohlížeče.
  2. K vyplnění tiskopisu lze využít nápovědu. Pomohou Vám také automatické kontroly zapracované ve formuláři.
  3. Tiskopis (i rozpracovaný) si můžete uložit.
  4. Pokud jste si uložil/a (rozpracovaný) tiskopis, můžete jeho obsah nahrát pomocí tlačítka Načíst tiskopis ze souboru.
  5. Správně a kompletně vyplněný tiskopis můžete vytisknout nebo elektronicky odeslat. Před odesláním tiskopisu je nutné provést kontrolu vyplněných dat (tlačítko Zkontrolovat data).
  6. Zvolte způsob elektronického odeslání tiskopisu.
    1. Odeslání prostřednictvím Informačního systému datových schránek vyžaduje přihlášení k datové schránce.
    2. Odeslání s uznávaným elektronickým podpisem vyžaduje:
      • registraci certifikátu uznávaného elektronického podpisu na příslušné OSSZ; kromě něj je nezbytné současně zaregistrovat i osoby oprávněné k podávání tohoto tiskopisu,
      • povolit internetovému prohlížeči instalaci doplňků (týká se jak PC a notebooku, tak mobilních zařízení).

Podrobnější informace k podávání tiskopisů, registraci na OSSZ a instalaci doplňků naleznete na webu ČSSZ.

Tiskopis k tisku a ručnímu vyplnění: tiskopis.pdf (PDF, 190 kB)